Prisguide
Velkommen til beta for prisguide.no
-
234 votesunder review ·
AdminØystein W. Høie (Admin, Edda Media) responded
Hei
Dette høres ut som en smart funksjon. Vi vil ikke rekke å bake noe slikt inn i Prisguide 2 som lanseres på mandag, men tar med oss idéen videre. :)
-
Mulighet for å sortere harddisker etter kapasitet
Savner muligheten for å sortere etter kapasitet, slik at ikke små harddisker ligger først i søket.
158 votesplanned ·
Adminsimeng
(Admin, Edda Media) responded
Dette har vi bedt om støtte for i søket vi bruker, så vi regner med det dukker opp i løpet av neste uke. (Oppdatering: dette krevde noen endringer i søket så det vil gå litt ekstra tid før det dukker opp)
-
Bedre sortering mellom SSD/HDD
Det er litt knotete og uoversiktlig når man må krysse av for SSD eller hrddisk sammen med størrelse. Det er to helt forskjellige ting.
NÅ:
* 3.5 tommer (330)
* 2.5 tommer (239)
* 2.5 tommer SSD (107)
* 1.8 tommer (9)
* 3.5 tommer SSD (8)
* 1.8 tommer SSD (6)VIL HA:
*SSD
*Harddisk
og
*1,8 "
*2,5"
*3,5"Evt, at harddisker og SSD'er er helt separerte produktgrupper.
137 votesplanned ·
AdminVidar Daatland
Hei!
Ser at det for filtrering ikke er optimalt slik det er nå, så det må vi jo ta tak i. Det vil kreve endel arbeid, men blir lagt til to-do listen siden det virker å være sterkt ønsket :)
-
skjermkort etter generasjon
lyst på
Generasjon:
ATI Radeon HD 5000
ATI Radeon HD 4000
ATI Radeon HD 3000
ATI Radeon HD 2000
ATI Radeon X1900
ATI Radeon X1800
NVIDIA GTX 200
NVIDIA Geforce 9000
NVIDIA Geforce 8000
NVIDIA Geforce 7000
NVIDIA Geforce 6000
NVIDIA Geforce 5000Grafikkprosessor
Nvidia GeForce 9600 GT (38)
Nvidia GeForce 8600 GT (35)
Nvidia GeForce 9800 GT (35)
ATI Radeon HD 4870 (34)
Nvidia GeForce 8800 GTS (32)
Nvidia GeForce GTS 250 (32)
Nvidia GeForce 8500 GT (31)
ATI Radeon HD 4850 (31)
ATI Radeon HD 3850 (28)
ATI Radeon HD 3650 (26)
Nvidia GeForce GTX 280 (24)
Nvidia… more123 votes -
Savner Prisguiden på mobil!
Muligens feil sted å komme med ønsket, men det hadde vært priceless å ha en raskt lastbar søkemotor for mobil til bruk når man faktisk står i butikken og ikke har planlagt kjøpet.
93 votesunder review ·
Adminsimeng
Dette er noe vi har snakket om, men det er fortsatt prioritert ganske langt ned i forhold til de andre tingene som må på plass.
-
"PCBygging" plassert på bunnen
"PC-bygging" ligger på bunnen i listen på "http://beta.prisguide.no/kategorier/data"
Er den flest folk kommer til å bruke når de klikker seg inn til "Data"
Burde gi den et annet navn slik at den kommer lengre opp i listen.
54 votesplanned ·
AdminVidar Daatland
Dessverre vil ikke en navnenedring gjøre noe, fordi listingen defineres av kategorinummeret som vil forbli uendret. Det er også hensikten at det listes opp underkategorier, der hvor det er, slik at man slipper å måtte klikke to ganger for å eksempelvis komme til “Skjermkort”. Dette vil ventelig komme på plass :)
-
Liker ikke inndeligen av objektiver i "supervidvinkelzoom, normalzoom" osv. Burde heller angi brennv
Inndelingen har for mange kategorier og tar for stor plass. Jeg vil heller velge i følgende kategorier: Objektivfatning, Produsent, zoom (ja/nei) og brennvidde (feks 10-20mm, 20-35mm, osv). Det ser også ut til at det mangler en funksjon for "avansert søk.
49 votes -
Uoversiktelig på detaljnivå
Jeg synes det er svært uoversiktelig når man klikker seg inn på detaljnivå om varen. Usikker på hva som gjør det, men jeg blir distrahert av all infoen som er rundt varen ifm forumpost linker, anbefalte produkt, 10 på topp osv.. at det ikke er rammer og alt ligger å flyter bidrar bare til at alt virker som mer rot med så mye info som i detaljnivå om en vare
45 votesplanned ·AdminJanne Flusund (Admin, Edda Media) responded
Denne jobber vi med å finjustere til å bli mer ryddig.
-
Rekkefølge på webshop ved lik pris
Ved lik pris på et produkt burde den webshopen med positiv lagerstatus bli sortert høyest på listen.
Dersom begge har lik pris, og positiv lagerstatus burde høyest "rating" bli sortert øverst. (Framfor alfabetisk som det er pr idag).
41 votes -
Kunne tipse om relevante linker for produkter
Det er mange dedikerte brukere av prisguiden, disse bør kunne tipse om relevante lenker til f.eks. tester. Det bør være tilgjengelig fra selve produktet i prisguiden. Dette bør sikkert kvalitetssikres eller i det minste modereres, men funksjonen bør være der!
41 votes -
Kategoriene trenger en real makeover
Okei, jeg klikker meg inn på kategoriene (http://beta.prisguide.no/kategorier/), og BAM!, jeg får aaalt for mange bilder og produkter slengt rett i trynet. Det er for mye bilder på ett sted, og det kan være vanskelig å fokusere på teksten. Ting burde være kategorisert som på http://www.prisguide.no/. Stikkord: Mørkere tekst, mindre bilder, mer luft og underkategorier i tekst.
34 votesstarted ·
AdminVidar Daatland
Hei!
Vi har alt redusert den totale mengden i oversikten, ved å benytte oss mer av underkategorier. Vi satser på å tilpasse enda bedre, og få på plass listing av underkategori for raskere navigering.
-
Umulig å søke opp vifteløse skjermkort
Det er såvidt jeg kan se umulig å søke etter vifteløse skjermkort. Det finnes en avkryssing for "Vifte", men ingen mulighet for å gjøre det motsatte.
Det burde enten vært en "Ja / Nei / Don't-care"-mulighet for vifte, eventuelt en "Uten vifte"-avkryssingsboks.
Noe sier meg at det er få som spesifikt er ute etter å finne skjermkort som bare _må_ ha vifte, så dagens løsning er underlig...
34 votesplanned ·
AdminVidar Daatland
Vi skal få på plass slik at man kan filtrere vekk alle kort med vifte :)
-
Wi-fi-kategori for telefoner
Er Wi-fi-kategorien under for mobiltelefoner borte? Den ligger i alle fall ikke under "Funksjoner", der den burde ligge. Det bør være mulig å velge telefoner med/uten denne funksjonen.
28 votes -
Søke på antall kjærner på prosessorer
På venstre side bør det være mulig å søke på antall kjærener på prosessorer.
18 votes -
Savner muligheten for å sortere produkter etter brukeromtale
Det hadde vært fint og hatt muligheten for å sortere produktene etter brukeromtaler. Da kan man lettere finne de beste produktene i de forskjellige kategoriene.
18 votesunder review ·AdminØystein W. Høie (Admin, Edda Media) responded
God idé, vi vil vurdere dette!
-
Listene burde starte kollapset.
Hvis man skal foreta et kjapt søk og trenger å krysse av en opsjon som er langt nede i hierarkien så er det veldig tungvindt å måtte scrolle mange sider ned for å finne dette.
Optimalt sett burde man finne en bedre løsning for disse listene med tanke på bruk på små skjermer som f.eks. netbooks / mobile plattformer.
16 votesunder review ·AdminJanne Flusund (Admin, Edda Media) responded
God ide å kunne velge en visning hvor listene er mer kollapset.
-
Utelukking av leverandører
Jeg vil gjerne kunne knytte en "blacklist" av leverandører opp mot min konto. Det er noen av de billigste leverandørene jeg _aldri_ kommer til å bestille hos, og da er det veldig irriterende at de lager kunstig lave priser, slik at man i praksis ikke nødvendigvis får den billigste varen øverst.
15 votesplanned ·
AdminRaymond Julin
Dette er noe som er planlagt i senere revisjoner.
-
Blir Prisguide 2.0 noen gang ferdig?
Synes prisguide både ser og føles halvferdig ut, fortsatt. Har tatt meg selv i å bruke kelkoo igjen et par ganger i det siste, men som oftest bruker jeg prisjakt.nu eller prisguide 1.0.
Kategoriene for filtrering er håpløst dårlig oppdaterte og innad sorterte. Det er hårreisende ulogisk og dårlig forklart på de egenskapene man selv skal fylle inn.
Det kan virke som man ønsker og gjøre Prisguide lite brukervennlig. Og DER har dere lykkes.
Hva gikk galt?
15 votesstarted ·
AdminAnders
Hei.
For tiden er arbeidet med med å forbedre kategori- og filtervisningene, slik at disse skal være så relevante som mulig, prisoritert høyest i utviklingsløpet.
Det jobbes altså kontinuerlig med å forbedre dette, slik at det vises logiske filtre og sorteringer for hver enkelt kategori.
Mvh
Anders Sivesind
Forretningsansvarlig, Prisguide.no
anders.sivesind@eddamedia.no -
Ikon for at produktet er testet i listen over produkt
Slik at man slipper å gå inn på produktet for å se om det er testet hos Tek.
13 votesunder review ·AdminØystein W. Høie (Admin, Edda Media) responded
Dette er noe vi kikker på, takk for tipset!
-
Musikkinstrumenter
Syns det kunne bli lagt til musikkinstrumenter.
Man kan jo finn hvitevarer, verktøy og kontaktlinser der, så hvorfor ikke instrumenter også?
11 votesunder review ·
AdminVidar Daatland
Hei!
Om det er nok av produkter i butikkene våre, så vil dette komme. Vi sjekker ut saken!