Diskusjon.no
Har du en god idé eller et forslag til Diskusjon.no? Vi vil høre det!
-
Forside til Diskusjon.no
I dag er det så kjedelig med bare en lang kategoriliste nedover. Jeg vil ha en forside der jeg kan se hva som er mest lest akkurat nå, gode sitater, nyheter fra forumet, osv.
877 votesstarted ·AdminØystein W. Høie (Admin, Edda Media) responded
Ja, her var det ikke noe å si på responsen. Forside vil man ha! :)
Vi er helt enige i at dette vil være en viktig forbedring for forumet, og har nå ført opp ny forside på utviklingsplanen vår.
Har du innspill eller idéer til hva vi kan ha her, er du velkommen til å dele det med oss i denne tråden:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1100556&st=0#entry13570713
Det skal understrekes at en skikkelig forside er avhengig av en del systemmessige oppgraderinger, så dette vil ikke skje over natten. Men nå setter vi i gang.
Takk for alle tilbakemeldinger og gode innspill!
-
Takke brukere for hjelp med egen knapp.
Å kunne takke seriøse brukere for hjelp de kommer med på forumet hadde vært veldig kjekt. Det øker seriøsiteten på mange poster ved at brukere vil streve med å få flest mulig takke-tilbakemeldinger.
426 votesplanned ·
AdminVidar Daatland
(Admin, Edda Media) responded
Hei!
Vi ser på muligheten for en takkeknapp, samt en tommel opp knapp. Muligens kun en av delene. -
Sammenslåing av "Favoritter" og "Mine innlegg"
Ønsker en sammenslåing av funksjonen Favoritter og Mine innlegg. Slik det er i dag er Favorittfunksjonen for ukjent og bortgjemt. Det er tungvint å legge til nye favoritter. Mange bruker derfor innlegg til å kun si "Mine innlegg" i interressante tråder som deretter blir slettet av oss moderatorer grunnet brudd på retningslinjene.
Jeg mener en slik sammenslåing av funksjonene må inneholde bedre muligheter for å velge hvilke tråder som skal inn og ut av listen, samt et "arkiv" over de trådene som du har postet i, men som du på et tidspunkt har valgt å ikke ha vist i listen.
… more
201 votes -
wordcount
En "wordcount" i tillegg til den vanlige postcounten. Dette vil inspirere til å skrive utfyllende innlegg og ikke bare enkle setninger for å få +1 post.
135 votes -
User rating av -alle- tråder
Nå kan du gi stjerner til noen tråder i noen kategorier. Hvorfor går det ikke an å gjøre det på alle tråder?
130 votesplanned ·
AdminVidar Daatland
Hei!
Det planlegges en rangering av typen “tommel opp”.
-
Enklere for moderatorer å kontakte brukere ved rapportering
I dag får man bortimot aldri tilbakemelding på rapporteringer. Dette fører til at man fort kan føle seg ignorert (og jeg lurte en stund på om rapportering var anonymt), og at man ikke har noen mulighet til å forklare nærmere. Bedre kontakt mellom brukere og moderatorer vil gjøre "klasseksillet" mindre, skape et bedre forhold mellom dem, og føre til bedre samarbeid og dermed bedre moderering.
Grunnen til at det er slik er etter hva jeg har skjønt, at det er det er for mye jobb for moderatorene å lage en PM ut fra en rapportering. Jeg ønsker derfor at man… more
93 votes -
Logge inn med Facebook-kontoen
Da kan nye brukere logge seg inn med noen tastetrykk i stedet for å fylle ut et langt registreringsskjema.
Pluss at jeg kan se hvilke av vennene mine som bruker forumet, og hva de diskuterer.
72 votes -
Forbedre søkefunksjonen
Jeg synes søkefunskjonen er rimelig dårlig.
Hadde også vært bra med en search bar som var permanent oppe i høyre hjørne som man hadde rask tilgang til.59 votes -
Når man logger inn
vil jeg bli videreført til siden jeg var på, ikke kontrollpanelet. Veldig irriterende å måtte bla seg frem til samme side 2 ganger. Dette er noe jeg har irritert meg over så lenge jeg har brukt diskusjon.no.
58 votes -
Anbefaling av innlegg
Det er ingen tvil om at det er mye rør på diskusjon.no, men blant alt røret finnes det noen skikkelige gullkorn.
Jeg foreslår derfor at man legger til en anbefalingsknapp på hvert innlegg, og grafisk visualiserer antall anbefalinger på et vis så det er lett å skille høyt anbefalte innlegg fra de andre innleggene. Jeg tenker meg en verdi som kun går i positiv retning. Altså at man ikke kan stemme ned et innlegg. Men det kan sikkert diskuteres.
I tillegg foreslår jeg å lage en toppliste som viser de mest anbefalte innleggene, og mulighet til å filtrere ned i… more
45 votesplanned ·
AdminVidar Daatland
Hei!
Vi ser på muligheten for en takkeknapp, samt en tommel opp knapp. Muligens kun en av delene. -
Mulighet til å søke på brukernavn i tråder
Når man søker etter et brukernavn i en tråd, må brukernavnet ha et innlegg som er quotet for at man skal finne innleggene dens i tråden. Hadde vært greit om man kunne søke på brukernavn på lik linje med andre ord.
41 votes -
Bedre blogging
Jeg vil blogge men løsningen dere har i dag er ikke så god som på Blogspot og andre tjenester.
38 votesplanned ·
AdminVidar Daatland
Hei!
Bloggtjenesten vår ble begynt utbedret i fjor, med wordpress som grunnlag, men er for tiden satt på vent grunnet annet arbeid. Forhåpentligvis vil det kunne bli fullført slik at Diskusjon.no får en skikkelig god bloggtjeneste
-
"Automatically retrieve titles from external links"-funksjon
Nesten alle forum har dette i dag. Diskusjon.no har sovet i timen i lengre tid, og dette er en selvfølgelig funksjon.
Resultatet er at nesten alle poster blir ryddigere, lettere å skrive mm.
Rett og slett et must!
36 votes -
"Kripos røde knapp" på diskusjon.no
Flere forum og internettsamfunn har nå et bilde (Rød knapp hvor det står "POLITI") med en direkte link til http://tips.kripos.no. I følge nrk har dette hatt en positiv virkning. Ikke bare får politiet mange tips, men det gjør også at folk tenker seg om 2 ganger før de poster på f.eks. et forum...
Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/1.659008423 votes -
Innføre formell debatt (enten Politikk og samfunn eller for hele forumet)
I tråden for debatt angående vitenskap og religion (som ble stengt pga. sedvanlig hetsing/skyttergrav) så ble det linket til dawkinsforum og formell debatt.
Der 2 parter diskuterer formellt, med lange innlegg og rebuttals, sivilisert, ordentlig og dekket med kilder. Dette kan være bra for å få skikkelig nivå på debatter og det kan være svært lærerikt for andre debattanter når det gjelder debatteknikker og oppførsel.
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1081097&view=findpost&p=14801338
Her ble det sitert et av mine innlegg og tror også det kan bli bra. Videre der finner man også linker til dawkinssidene hvor systemet introduseres og et eksempel.
Hadde vært et spennende prosjekt.… more
18 votes -
Oppgradering til IPB3
Vil rett og slett foreslå at oppgraderingen til IPB3 settes som førsteprioritet når dere blir ferdige med prisguide v.2. :-)
18 votes -
Lagre favoritt-kategorier
Jeg kunne godt tenke meg muligheten for lagring av favoritt-kategorier, samt en lett tilgjengelig favorittliste i venstre sidemeny. Denne kunne kanskje erstattet (eller evt. supplementert) nåværende "hopp til kategori".
17 votes -
automatisk oppdatering av brukere som leser emnet
Forslaget er at det stedet helt nede i emner der det står hvilkene brukere som leser emnet skal oppdateres automatisk på samme måte som siste innlegg på forsiden.
16 votes -
Dynamisk live-oppdatering av "Mine innlegg"
Hei!
Hadde vært flott om mine innlegg hadde oppdatert seg selv.
15 votes -
Last ned alle vedlegg i en tråd
Det går an å klikke på bindersen foran trådlinken for å få opp en liste over alle vedlegg i tråden. Men jeg skulle gjerne ha sett en knapp hvor jeg kunne klikke, og få lastet ned alle vedleggene i en zip-fil eller tilsvarende.
13 votes